Voici une petite méthode pour vous permettre d'acquérir les bases de chinois commercial.Tous les textes sont accompagnés de leur transcription en pinyin ainsi que de la traduction en anglais.L'ouvrage se présente de la manière suivante :Vocabulaire clé (pinyin + anglais)Texte en chinois avec la transcription pinyin superposéeNotes pratiques sur le texte en questionQuestion pour lancer le débatVersion en anglaisTable de matièreChapter I Chines Business EtiquetteMeetingsDinner table etiquetteGift giving etiquetteChapter II Common Preferences an Taboos among Chinese PeopleColorsNumbersAnimalsZodiac animalsChapter III Chinese FestivalsTradition chinese festivals"Personal PR" during festivalsFestivals and businessChapter IV Chinese Personal RelationshipsPersonal relationshipsFaceFamily relationshipsSuperior-subordinate relationshipsColleague relationshipsCustomer relationshipsGovrnment relationshipsChapter V Chinese Business Negotation StylesEtiquete firstHarmony is everythingGenerality and detailsPrinciples and flexibilityHierarchy and decisionOther detailsChapter VI Demographics of ChinaPopulation policy and current situationDifficulty in education end employmentAgsing population and business opportunities with the elderlyMajor data from China's Sixth Population Census in 2010Chapter VII Political System and State InstitutionsChina's political systemChina's state structureChapter VIII China Traditional and Modern Business CultureChina's tradition business cultureChina's modern business cultureInspirations