Traitement en cours...
Fermer la notification

Toutes nos lignes téléphoniques...

sont actuellement en dérangement du fait de l'opérateur (SFR), qui nous dit mettre tout en œuvre pour rétablir la situation dans les plus brefs délais mais jusqu'ici n'a pas réussi à le faire.
Nous restons cependant à votre disposition par d'autres moyens pour vous informer.
Si vous souhaitez connaître les dates estimées d’expédition des titres que vous avez commandés, pensez à simplement consulter le détail de vos commandes sur side.fr.
Si vous avez besoin d’une autre information, vous pouvez, selon votre urgence, écrire à notre service clients à france@side.fr ou appeler directement votre représentant ou appeler le 06 34 54 96 63, le numéro d'urgence temporaire que nous avons mis en place en attendant de retrouver notre accueil téléphonique habituel.

Afficher la notification

Ars Sensus: To Perceive is to Remember

Salenga-Talavera Sunshine M., Silvan Lemuel John C., Salonga Yves N., Plomeras Ashley A.
Date de parution 25/11/2025
EAN: 9783962034726
Disponibilité Disponible chez l'éditeur
Visual art is considered as one of the most essential aspects of human experience, representing the environment and period in which people live today. This study aimed to examine the role of visual stimuli in conveyance analysis skills among five par... Voir la description complète
Nom d'attributValeur d'attribut
Common books attribute
ÉditeurGALDA VERLAG
Nombre de pages80
Langue du livreAnglais
AuteurSalenga-Talavera Sunshine M., Silvan Lemuel John C., Salonga Yves N., Plomeras Ashley A.
FormatPaperback / softback
Type de produitLivre
Date de parution25/11/2025
Poids148 g
Dimensions (épaisseur x largeur x hauteur)0,50 x 15,50 x 23,00 cm
Visual art is considered as one of the most essential aspects of human experience, representing the environment and period in which people live today. This study aimed to examine the role of visual stimuli in conveyance analysis skills among five participants from Bachelor of Elementary Education third-year students at Bataan Peninsula State University - Dinalupihan Campus. This study seeks to: (1) describe the interpretation of the participants from visuals, (2) describe how participants create and retain meanings from visual samples, (3) create a participatory visual art material based on the results of the study. This study utilized a qualitative method using Participatory Visual Research Design. Regarding the data gathering, Structured Questionnaires, Artworks, and Thematic Analysis were utilized. There is a significance in the Bachelor of Elementary Education (BEEd) third-year students' contextual analysis in artworks. In terms of perception and retention in artworks, this study found out the presented themes from the data analysis: (1) happiness, (2) depth, (3) fear, (4) life, (5) pain. The Bachelor of Elementary Education (BEEd) third-year students' visual perception and illustration was also used for production of participatory visual art materials such as Comics and Doodle in a form of artworks to highlight the responses of the participants. These artworks serve not only as creative expressions but also as educational tools, facilitating a deeper understanding of the intricate relationship between individuals and visual media. This research contributes to the broader discourse on the pedagogical value of visual arts in fostering analytical thinking and enriching educational practices.