Traitement en cours...
Fermer la notification

Toutes nos lignes téléphoniques...

sont actuellement en dérangement du fait de l'opérateur (SFR), qui nous dit mettre tout en œuvre pour rétablir la situation dans les plus brefs délais mais jusqu'ici n'a pas réussi à le faire.
Nous restons cependant à votre disposition par d'autres moyens pour vous informer.
Si vous souhaitez connaître les dates estimées d’expédition des titres que vous avez commandés, pensez à simplement consulter le détail de vos commandes sur side.fr.
Si vous avez besoin d’une autre information, vous pouvez, selon votre urgence, écrire à notre service clients à france@side.fr ou appeler directement votre représentant ou appeler le 06 34 54 96 63, le numéro d'urgence temporaire que nous avons mis en place en attendant de retrouver notre accueil téléphonique habituel.

Afficher la notification

Modernism and Unreadability : Modernisme et illisibilité 23-25 octobre 2008

Alfandary Isabelle
Date de parution 02/11/2011
EAN: 9782842699291
Disponibilité Disponible chez l'éditeur
Questioning “Modernism and Unreadability” means exploring Modernism from the perspective of one of its most roblematic effects: unreadability. Modernism is approached through the lens of texts known to be particularly resistant to interpretation—“ bo... Voir la description complète
Nom d'attributValeur d'attribut
Common books attribute
ÉditeurUNIV P VALERY
Nombre de pages276
Langue du livreFrançais
AuteurAlfandary Isabelle
FormatPaperback / softback
Type de produitLivre
Date de parution02/11/2011
Poids600 g
Dimensions (épaisseur x largeur x hauteur)0,00 x 16,00 x 24,00 cm
Questioning “Modernism and Unreadability” means exploring Modernism from the perspective of one of its most roblematic effects: unreadability. Modernism is approached through the lens of texts known to be particularly resistant to interpretation—“ borderline” modernist texts which fall de facto under the category of the unreadable, i.e., texts which need to be “unraveled” (Barthes) rather than deciphered. Those texts, now part of the literary canon, raise problems of deciphering/comprehension which defer and displace the question of interpretation. From Stein to Eliot, several canonical texts foil reading, articulation, and commentary. Given its intensity, we need to ask ourselves to what extent modernist unreadability defines a unique historical moment. This latter hypothesis underwrites a polemical notion of literary history as a succession of breaks made manifest by the emergence of radically new paradigms—such as unreadability— through which Modernist writings question literariness from the angle of literalness, and challenge literature—both as a practice and as a historical institution—to account for itself, to justify its procedures and its tacitly or implicitly held beliefs, to deconstruct the very meaning of writing and reading.