Traitement en cours...
Fermer la notification

Toutes nos lignes téléphoniques...

sont actuellement en dérangement du fait de l'opérateur (SFR), qui nous dit mettre tout en œuvre pour rétablir la situation dans les plus brefs délais mais jusqu'ici n'a pas réussi à le faire.
Nous restons cependant à votre disposition par d'autres moyens pour vous informer.
Si vous souhaitez connaître les dates estimées d’expédition des titres que vous avez commandés, pensez à simplement consulter le détail de vos commandes sur side.fr.
Si vous avez besoin d’une autre information, vous pouvez, selon votre urgence, écrire à notre service clients à france@side.fr ou appeler directement votre représentant ou appeler le 06 34 54 96 63, le numéro d'urgence temporaire que nous avons mis en place en attendant de retrouver notre accueil téléphonique habituel.

Afficher la notification

Distribution

Shea Daniel
Date de parution 01/07/2025
EAN: 9781917651295
Disponibilité Disponible chez l'éditeur
This vast artist’s book began with a deceptively simple question: how do you photograph a forest? Daniel Shea found that forests presented a revealing challenge: that of capturing the whole – the immersive totality of being in nature – when photograp... Voir la description complète
Nom d'attributValeur d'attribut
Common books attribute
ÉditeurMACK BOOKS
Nombre de pages392
Langue du livreAnglais
AuteurShea Daniel
FormatHardback
Type de produitLivre
Date de parution01/07/2025
Poids-
Dimensions (épaisseur x largeur x hauteur)0,00 x 21,50 x 27,00 cm
This vast artist’s book began with a deceptively simple question: how do you photograph a forest? Daniel Shea found that forests presented a revealing challenge: that of capturing the whole – the immersive totality of being in nature – when photography so relentlessly pulls us to the fragment. Over several years and across varied geographies, he made photographs with deliberately constrained methods – rendering dense woodlands with a telephoto lens, capturing cities only through the window of a moving car – as if to invert the old adage about not seeing the forest for the trees. These working constraints foregrounded what resists representation: ecological complexity, social entanglement, and the architectures that influence both. The resulting book, Distribution, explores the tension between environments that overwhelm with density and patterns that slowly emerge through repetition, accumulation, and framing. It opens with a series of portraits of Jessica, a woman who represents the statistical median of a person living in the United States, before expanding outward to surfaces, buildings, trees, and eventually groups of people. It asks how we locate subjects and attendant problems in a world shaped by competing density and dispersion. Includes a short story by Catherine Lacey